História
1949
Založenie Leteckých opravovní Trenčín, za účelom opravy leteckej techniky, pozemnej letiskovej techniky a aj techniky protivzdušnej obrany.
1971
Začiatok novej prúdovej éry, teda začiatok opráv lietadiel s turbínovými (prúdovými) motormi. Prvými predstaviteľmi tejto etapy boli cvičné lietadlá typu L-39 Delfín.
Letecké opravovne Trenčín sú riadené ministerstvom obrany ČSSR, ako podnik so zameraním na opravy pre celý rozsah používaných lietadiel v Československu a v rámci Varšavskej zmluvy.
Letecké opravovne Trenčín v tejto dobe zažívajú veľký rozmach spojený s výstavbou nových objektov.
V druhej polovici osemdesiatych rokov prichádza taktiež k podstatným zmenám v kvalitatívnom zložení opravovanej leteckej techniky. K dovtedy opravovaným cvičným prúdovým lietadlám pribúdajú opravy ťažkých bojových a nadzvukových stíhacích strojov.
1989
Dňa 1. júla 1989 dochádza Zakladajúcou listinou č. 1105-84 Federálneho ministerstva národnej obrany k osamostatneniu podniku reorganizáciou na štátny podnik.
1993
Vyhlásenie Slovenskej republiky 1. januára 1993 nastolilo nové partnerské vzťahy medzi podnikom, ministerstvom obrany, ale aj leteckými základňami a taktiež partnermi v zahraničí. Podnik sa tak stal jediným letecko – opravárenským a výrobným podnikom svojho druhu na Slovensku.
1996
V montážnych halách podniku sa objavujú najmodernejšie lietadlá vojenského letectva a protivzdušnej obrany Armády Slovenskej republiky, vysokovýkonne stíhacie prepadové MiG-29A a dvojmiestne MiG-29UB.
1997
Popri stíhacích lietadlách sa začínajú opravy aj bojových vrtuľníkov Mi-24V(D) spolu s opravami vrtuľníkov Mi-17. Okrem tohto programu opráv lietadiel boli stále aktuálne aj opravy už v minulosti zavedených typov osvedčených cvičných lietadiel L-29, L-39 a taktiež všetkých verzií L-410 pre slovenské vojenské letectvo a pre zahraničných zákazníkov.
Postupne sa generálne opravy rozširujú o celé spektrum modifikácií základných verzií, prestavieb avioniky a modernizácií, vrátane letových skúšok. Letecké opravovne Trenčín sa prezentujú zmodernizovanými vrtuľníkmi Mi-17 LPZS, ktoré patria Leteckej pátracej a záchrannej službe, ďalej modernizáciami An-26, An-24 a tiež aj opravami a modernizáciami L-39, Mi-17, Mi-24, L-410 a MiG-29. V spoločnosti sú tradične vedľa leteckej techniky opravované aj početné zariadenia letiskového pozemného a zabezpečovacieho vybavenia pre obsluhu lietadiel.
2006
Ako akciová spoločnosť sú Letecké opravovne Trenčín, jednou z najmladších akciových spoločností v trenčianskom regióne. Proces transformácie štátneho podniku na akciovú spoločnosť bol zavŕšený v januári 2006 a spoločnosť začala budovať novú etapu svojho vývoja. Rok 2007 bol prvým rokom, v ktorom LOTN, a. s. pôsobili celý kalendárny rok ako akciová spoločnosť.
Súčasnosť
Letecké opravovne Trenčín (LOTN) je subjekt strategického významu vo vlastníctve Ministerstva obrany Slovenskej republiky. Zároveň však je tradičnou letecko-opravárenskou spoločnosťou, ktorá poskytuje svoje služby zákazníkom z celého sveta. Do dnešného dňa boli vykonané stovky opráv lietadiel a vrtuľníkov od rôznych výrobcov. Medzi hlavné typy leteckej techniky opravované v LOTN patria vrtuľníky Mi-8/17/171, cvičné prúdové lietadlo L-39 a dopravné lietadlo L-410.
Vďaka svojim jedinečným spôsobilostiam v oblasti údržby, modernizácie a podpory vojenskej leteckej techniky bola spoločnosť určená ako priemyselný partner výrobcu bojových stíhacích lietadiel F-16 BLOCK 70 a viacúčelových transportných vrtuľníkov UH-60M Black Hawk, americkej spoločnosti Lockheed Martin, pri zabezpečení integrovanej logistickej podpory a údržby tejto leteckej techniky pre Vzdušné sily OS SR.
Letecké opravovne Trenčín je synonymum silnej tradície v slovenskom letectve a desaťročiami overená kvalita.
Ekonomické výsledky
Pre viac info klikni na register účtovných závierok…